آینه در دکوراسیون داخلی

تنها مزیت تزئین محیط با آینه، بررسی کردن لباس و استایل شما نیست و استفاده از آن مزایای بیشتری دارد. آینه‌ها علاوه بر اینکه جذابیت خاصی را به محیط اضافه می‌کنند و باعث زیباتر شدن فضا می‌شوند؛ در عین حال نور طبیعی فضا را افزایش می‌دهند و حس و حال تازه‌ای به خانه شما می‌دهند. یکی از ساده‌ترین ایده‌های دکوراسیون داخلی، افزودن آینه به فضاهای مختلف خانه شما است که تاثیر قابل توجهی بر ظاهر فضا دارد. با این حال، افزودن آینه زمانی می‌تواند در دکوراسیون داخلی موثر باشد که ترفندهای درست را برای قرار دادن آن‌ها در محل مناسب را به درستی بدانید و آینه مناسب با دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید.

از نظر کارایی، می‌توان از آینه برای پخش نور طبیعی و بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده کرد. اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، یک آینه بزرگ را بالای شومینه نصب کنید یا به دیوار اصلی نشیمن تکیه دهید. برای حداکثر رساندن نور، آینه‌ها را در مناطقی قرار دهید که نور طبیعی می‌تابد تا نور را به مناطق کم نورتر منعکس کند این کار باعث می‌شود فضای کلی در طول روز روشن‌تر شود.

اگر از به دنبال فروشگاهی مطمئن و با کیفیت برای خرید آینه دستشویی ارزان هستید به صفحه آینه سرویس بهداشتی مراجعه کنید

آینه در دکوراسیون داخلی

ترفند‌های طراحان داخلی در دکوراسیون با آینه

در دکور اتاق‌هایی که شومینه دارند استفاده از یک آینه دکوراتیو در بالای آن جلوه خاصی به اتاق می‌بخشد. اگر برایتان این سوال پیش آمده چرا باید آینه‌ها را روی شومینه خود آویزان کنید، آموزش فنگ شویی ممکن است پاسخی برای شما داشته باشد در واقع این ترفند زیبا، فضا را با انرژی خوبی پر می‌کند. استفاده از آینه در دکوراسیون فضاهای دیگر، مانند آشپزخانه یا حتی اتاق خواب، ممکن است با چالش بیشتری همراه باشد. چنانچه فکر می‌کنید ممکن است آینه با دکور خانه شما متناسب نباشد بهتر است بدانید آینه‌ها با سبک‌های مختلفی که وجود دارند همخوانی دارند و استفاده از آن در دکوراسیون تداخلی درزیبایی دکور خانه شما ایجاد نمی‌کند.

به دلیل توانایی آینه در بازتاب نور، این وسیله یک نقطه کانونی شگفت‌انگیز در انتهای یک فضای باریک است و به بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن فضا کمک ویژه‌ای می‌کند. می‌توانید با قرار دادن یک میز و یک گیاه کنار آن جلوه بیشتری به آینه ببخشید. بنابراین اگر می‌خواهید از آینه در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید در ادامه قصد داریم ترفندها و نکاتی که باید در استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خود بدانید را به شما معرفی کنیم.

بزرگتر نشان دادن فضا و بلند‌تر نشان دادن سقف

همان طور که پیش‌تر توضیح دادیم آینه‌ها می‌توانند با منعکس کردن نور فضا را بزرگتر نشان دهند و از طرفی با استفاده از یک آینه دیواری بلند یا آینه کاری دیوار می‌توان به بلند نشان دادن سقف کمک کرد. اگر خانه شما پنجره کمی دارد و نور خانه کم است و یا فضای کوچیکی دارد از آینه‌ها در دکور خانه خود به هیچ وجه غافل نشوید زیرا آینه‌ها راحت‌ترین و سریع‌ترین روش‌هایی هستند که به کمک چیدمان خانه نقلی و کم نور می‌آیند. انعکاس تصویر در آینه، فضاهای کوچک را وسیع‌تر نشان می‌دهد و محیط را دلچسب‌تر می‌کند. شما می‌توانید یک آینه تمام قد بر روی یکی از دیوارهای اصلی نصب کنید یا آنکه روی دیوار اتاق‌ها چند قاب آینه بزنید و آن را روی کمد قرار دهید.

قرار دادن آینه در مقابل پنجره

موقعی که صحبت از تزئین با آینه به میان می‌آید، موقعیت قرارگیری آن بسیار حائز اهمیت است؛ به ویژه برای اتاق نشیمن کوچک یا اتاق ناهارخوری کوچک که در آن قصد دارید نور طبیعی اتاق را افزایش دهید؛ قرار دادن آینه در مکان درست بسیار مفید است. نصب آینه در جایی که نور به طور طبیعی می‌افتد یکی از قدیمی‌ترین اما بهترین ترفندهاست که نور طبیعی را افزایش می‌دهد و اتاق را بسیار بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد. به گفته طراحان مجرب داخلی، آینه‌ای که با دقت در مقابل پنجره قرار بگیرد، نور طبیعی و فضای سبز را به اتاق کوچک‌تر بازتاب می‌دهد و به ورود فضای سبز بیرون به داخل کمک می‌کند و اتاق را دلباز‌تر و پرنور‌تر نشان می‌دهد.

اگر به دنبال فروشگاهی مطمئن و با کیفیت برای خرید شیر حمام شودر هستید به صفحه آن مراجعه کنید

قرار دادن آینه بین دو پنجره

همیشه قرار نیست که یک آینه در مکان‌های واضح مانند بالای شومینه ظاهر شود، آینه‌ها زمانی که در نقاط مبهم‌تری نیز قرار بگیرند، می‌توانند به خوبی کار کنند. استفاده از آینه بین دو پنجره در صورتی که توسط یک متخصص انجام شود و با دکور متناسب باشد، می‌تواند به زیباتر شدن فضا کمک کند.

دکوراسیون داخلی با آینه

اضافه کردن کاشی آینه‌ای به آشپزخانه

گنجاندن آینه در آشپزخانه شما می‌تواند فضا را روشن‌تر کند و حس جذابی به دکور آشپزخانه می‌افزاید. به ویژه برای آشپزخانه کوچک که در آن فضا و نور اغلب در اولویت قرار دارند، استفاده از کاشی‌های آینه‌ای تاثیر ویژه‌ای می‌گذارد. همچنین آینه‌ها از جمله وسایل تزئینی‌ای هستند که بدون اینکه جلب توجه کنند یا محیط را شلوغ نشان دهند زرق و برق خاصی به محیط می‌دهند بنابراین استفاده از آن‌ها را در دکوراسیون آشپزخانه که یکی از اجزای اصلی خانه است را نباید دست کم گرفت.

گزینه‌های مختلفی برای تزئین با آینه در آشپزخانه شما وجود دارد، از استفاده از آینه‌هایی که روی دیوارها قرار می‌گیرند گرفته تا کابینت آشپزخانه آینه‌ای و آینه کاری بین کابینت‌ها. یک آینه مینیمالیستی و ساده، وسیله تزئینی عالی برای آشپزخانه مدرن است، از طرفی آینه‌های پتینه کاری شده و آنتیک برای آشپزخانه سنتی و کلاسیک عالی هستند. نکته مهم در استفاده از این آینه‌ها این است که نصب هر دوی این گزینه‌ها می‌تواند کاری پیچیده باشد و نیاز به استفاده درست و مناسب توسط یک متخصص دارد تا بتواند به محیط جلوه بدهد.

استفاده از مبلمان آینه‌ای در اتاق نشیمن

تزئینات با آینه فقط مختص آینه‌های دیواری و یا آینه‌های رومیزی نیست. آینه‌ها را می‌توان در همه سبک‌های مبلمان از کنسول و جلومبلی گرفته تا فریم تخت ادغام کرد و با این کار زیبایی دکور را چند برابر کرد. البته مهم است که مبلمان آینه‌ای خود را با دقت انتخاب کنید و سراغ طرح‌هایی بروید که متناسب با دکور باشند و زود از مد نروند و علاوه بر زیبایی کاربردی باشند. مثلا اگر تابع سبک دکوراسیون مدرن هستید، از مبلمان آینه‌ای با طراحی مدرن استفاده کنید. اگر از طرفداران سبک کلاسیک هستید بهتر است سراغ مبلمان آینه کاری با طراحی کلاسیک بروید. از مهم‌ترین ویژگی طراحی کلاسیک در مبلمان آینه کاری، جزئیات بالا شامل استفاده از چوب‌های کار شده، پتینه کاری و استفاده از رنگ به ویژه رنگ طلایی می‌باشد.

در سبک کلاسیک بهتر است از آینه‌های دکوراتیو مینیمال و ساده استفاده نکنید. یکی از مبلمانی که امروزه بسیار در دکوراسیون مورد توجه قرار گرفته، آینه و کنسول است. آینه و کنسول‌ها در طرح و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود می‌باشند که بسته به سبک دکوراسیون خود باید به سراغ آن‌ها بروید. یکی از نکات مهم در استفاده از این وسیله تزئینی این است که روی کنسول خود وسایل اضافی قرار ندهید زیرا باعث می‌شود فضا شلوغ‌تر به نظر برسد! در استفاده از مبلمان آینه ای، میز تلوزیون و میز غذاخوری‌های آینه‌ای هم به چشم می‌خورند که اگر درست انتخاب شوند می‌توانند در دکور شما تاثیرگذار باشند.

استفاده از آینه در اتاق خواب

اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید از آینه در دکور اتاق خواب خود بیشتر استفاده کنید می‌توانید سراغ سرویس خواب‌های آینه کاری شده که این روزها مد شده‌اند بروید. البته به این نکته توجه کنید که استفاده افراطی از آینه‌ها می‌تواند سبب شود فضا شلوغ‌تر به نظر برسد. یکی از قسمت‌هایی که آینه کاری در آن می‌تواند در زیبایی دکور موثر باشد استفاده از آینه در سرتخت شما است. از آن جایی که سرتخت بخش زیادی از فضای دیوار اتاق خواب شما را اشغال می‌کند، فرصتی برای اضافه کردن اکسسوری‌هایی که منجر به جذاب شذن اتاق می‌شود، به شما می‌دهد.

سرتخت شما که به عنوان نقطه کانونی عمل می‌کند، فرصت عالی برای تزئین با آینه‌ها را نیز فراهم می‌کند. البته همان طور که می‌دانید استفاده از آینه در سرتخت باید به طور درستی انجام شود. به طور مثال اگر یک آینه به طور اشتباه قرار بگیرد در طول شب می‌تواند نور را به سمت محل خواب شما منعکس کند و استراحت شما را مختل کند با اینکه در طول روز این آینه می‌تواند نور را داخل اتاق منعکس کند و فضای روشنی به شما بدهد.

استفاده از آینه به جای قاب عکس‌های هنری

اگر علاقه‌ای به تزئین دیوار‌های منزل خود با قاب عکس‌های هنری ندارید استفاده از آینه یک انتخاب هوشمندانه است زیرا آینه‌ها می‌توانند خود را با هر دکوراسیونی تطبیق دهند و به دیوارهای شما جلوه ببخشند. همچنین خرید یک آینه و استفاده از آن در دکوراسیون یک انتخاب اقتصادی است.

از طرفی تزئینات با آینه نه تنها برای انعکاس نور عالی است، بلکه می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که تصویری بسازید مخصوصا اگر آن‌ها را به صورت قاب‌های دیواری متعدد کنار هم نصب کنید که آینه‌های گرد در این امر بسیار موثرند. شما می‌توانید با انتخاب یک قاب آینه زیبا و با طرح خاص از آینه به عنوان یک اثر هنری در خانه خود استفاده کنید مخصوصا آینه‌هایی که دارای قاب‌هایی هستند که دارای جزئیات و طراحی جسورانه هستند.

قرار دادن آینه در مقابل پنجره

استفاده از آینه در حمام

هنگام طراحی حمام‌های کوچک، تزئین با آینه ضروری است. آن‌ها بهترین راه را برای روشن کردن و زیباتر کردن فضا به شما ارائه می‌دهند. همچنین نصب آینه دکوری بزرگ در حمام‌ها و سرویس بهداشتی‌های کوچک باعث می‌شود نور زیادی در محل گسترش پیدا کند و محیط را دلباز‌تر نشان دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آینه‌های بدون قاب راحت‌تر با محیط هماهنگ می‌شوند و هارمونی فضا را به خوبی برقرار می‌کنند. وجود آینه باعث می‌شود کاشی‌ها و دیواره‌های سرویس بهداشتی زیباتر به نظر برسند.

نصب آینه در فرورفتگی‌های دیوار اتاق نشیمن

افزودن پانل‌های دیواری آینه‌ای در فرورفتگی‌های یک اتاق نشیمن بزرگ، سطح بازتابنده ظریف و نوری ملایم و پراکنده در فضا ایجاد می‌کند و جزئیات جذاب اتاق نشیمن را بیشتر در معرض دید می‌گذارد. استفاده از این تکنیک یک راه جذاب برای پرت کردن حواس از عناصر اصلی اتاق و تأکید بر تمام تصویرهای کوچک غیرمنتظره و جزئیات داخل اتاق است.

استفاده از اکسسوری‌های آینه‌ای

در استفاده از آینه‌ها فقط به وسایل بزرگ توجه نکنید؛ در واقع حتی کوچکترین لوازم جانبی آینه‌ای نیز می‌توانند فضای شما را تغییر دهند. مثلا می‌توانید با استفاده از یک سینی آینه‌ای تزئینی در قسمت‌های مختلف خانه و قرار دادن جزئیات درون سینی استفاده جدیدی از آینه در دکور منزل خود بکنید. مزیت استفاده از اکسسوری‌های آینه‌ای کوچک این است که هروقت از آن خسته شوید می‌توانید به راحتی آن را عوض کنید و طرح جدیدی را خریداری کنید.

استفاده از آینه با قاب متناسب با دکوراسیون شما

هنگام تزئین با آینه، عناصر زیادی باید در نظر گرفته شود. سبک قاب و نحوه قرارگیری آن از مسائل مهمی است که حتما باید به آن توجه نمود، اگر قاب آینه با دکوراسیون هماهنگ نباشد هدف استفاده از آینه که زیباتر شدن دکوراسیون است محقق نمی‌شود. آینه‌ها جایگزین مناسبی برای عکس‌های گران قیمت هستند و به تنهایی به عنوان آثار هنری عمل می‌کنند.

اگر دکوراسیون مدرنی دارید، آینه‌های دارای قاب چوبی، فلزی، رزین پلی استر و فایبرگلاس برای شما مناسب هستند اما در صورتی که دکوراسیون منزل شما کلاسیک است، می‌توانید گزینه‌های لوکس و کلاسیک را انتخاب کنید. در صورتی که منزل شما سبک مدرن یا مینیمال دارد، رنگ‌های سفید، خاکستری و رنگ طبیعی چوب را انتخاب کنید. همچنین آینه‌ها از آنجایی که نقش مهمی در انعکاس دارند می‌توانند نور بیشتری را به محیط شما اضافه کنند.

توجه به انعکاس آینه‌ها

با توجه به اینکه آینه‌ها منعکس کننده هر چیزی که روبه روی آن‌ها قرار گرفته هستند، باید به چیزی که انعکاس می‌دهند توجه کنیم و حواسمان باشد آینه را روبه روی چه چیزی قرار می‌دهیم. هنگام تزئین با آینه، ما همیشه توصیه می‌کنیم به دنبال بزرگترین آینه‌ای بروید که می‌توانید تا از هر پرتو نوری که از آینه بازتاب می‌شود، نهایت استفاده کنید. به طور سنتی آینه‌ها را اغلب از دیوارها آویزان می‌کنند یا روی یک میز قرار می‌دهند.
بهتر است رو به روی محل نصب آینه وسیله زیادی قرار نگرفته باشد تا فضا را شلوغ نشان ندهد و در عوض یک پنجره یا منبع نوری مانند لوستر باشد که محیط را پرنور کند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید وسیله‌ای را رو به روی آینه قرار می‌دهید، یک شی تزئینی مانند یک تابلو نقاشی باشد که بازتاب آن جلوه جالبی به فضا بدهد.

استفاده از آینه در فضای سبز خانه

چنانچه در حیاط خانه خود محیط سبزی دارید؛ استفاده از آینه راهی فوق العاده برای در آغوش گرفتن زیبایی طبیعت است. از طریق انعکاس آینه خود، اساساً می‌توانید گیاهان خود را دو برابر کنید و فضای سبز بزرگتری داشته باشید!
همچنین آینه‌ها از آنجایی که نقش مهمی در انعکاس دارند می‌توانند نور بیشتری را به محیط شما اضافه کنند.

استفاده از آینه در اتاق خواب

رعایت اندازه‌ها در خرید آینه

اندازه آینه در دکوراسیون بسیار مهم است و در صورت رعایت نکردن آن دکوراسیون خوبی با آینه نخواهید داشت.

به طور مثال در خرید آینه برای میز یا کنسول حتما توجه کنید که عرض آینه یا به اندازه آن یا کمی کمتر باشد و از آینه بزرگتر و یا خیلی کوچکتر استفاده نکنید بنابراین مطمئن شوید که آینه حداقل دو سوم عرض میز را پر می‌کند. اگر می‌خواهید سقف خانه خود را بلند‌تر نشان دهید از نصب یک آینه با ارتفاع زیاد غافل نشوید و توجه ویژه‌ای به آن نشان دهید. در واقع ارتفاع یک جزء کلیدی برای تزئین با آینه است. مثلا ارتفاع آینه‌ای که در راهرو یا در محل در ورودی است باید طوری باشد که بتوانید به راحتی قبل خود را در آن بررسی کنید.

حداقل ۳۶ اینچ اندازه خوبی برای یک آینه کف است، این به شما امکان می‌دهد بتوانید یک لباس کامل را در یک نگاه ببینید. استفاده از یک میز در زیر آینه به بلند‌تر نشان دادن آن کمک می‌کند. در حالت ایده آل بهتر است آینه را طوری آویزان کنید که پایین قاب به میز زیر آن نزدیکتر باشد تا سقف بالا، به طوری که ارتباط بین میز و آینه مشخص باشد.

استفاده از آینه‌هایی با طرح خلاقانه و جدید

تنها انتخاب شما در خرید آینه طرح‌های مستطیلی و یا گرد نیست. خوشبختانه امروزه در بازار طرح‌های متنوعی از آینه‌ها موجود شده که اگر به دنبال ایده‌های خاص و جدید هستید می‌توانید سراغشان بروید. خوشبختانه مدل‌های جدید آینه دیواری به کمک علم مهندسی، غوغا کرده اند. بسیاری از کارگاه‌های کوچک و بزرگ برای تولید انواع آینه راه اندازی شده که هر کدام بر روی یک یا چندین شکل و فرم از آینه‌ها بصورت کاملاً تخصصی فعالیت می‌کنند. بنابراین هر فردی می‌تواند با توجه به علایق و سلایق خود، چندین و چند مدل آینه زیبا با طرح‌های متنوع و البته عجیب در منزل داشته باشد. آینه‌های محدب، آینه‌های هندسی، آینه ستاره‌ای و خورشیدی، آینه‌های پنجره‌ای و آینه‌های ترکیبی از جمله مدل‌هایی هستند که اگر قصد خرید آینه‌ای خاص و مدرن دارید می‌توانید به سراغ آن بروید.

نکات مهم در نصب آینه‌های دیواری

رعایت نکات مهم در نصب آینه‌های دیواری

تا زمانی که قاب خیلی حجیم نباشد، تزئین با آینه‌ها در مقیاس بزرگ‌تر فقط باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد بنابراین جرأت داشته باشید و طرحی را انتخاب کنید که ابعاد بزرگ‌تری دارد! اگر فضای کمی برای آویزان کردن آینه برای دیوار دارید، استفاده از آینه روی زمین یا آینه‌های رومیزی یک راه عالی برای تزئین با آینه است. یکی از نکاتی که نیز شاید خیلی مورد توجه قرار نگیرد اما بسیار مهم است این است که دکور روبه روی آینه تقارن داشته باشد زیرا در غیر این صورت انعکاس آن در آینه محیط را شلوغ و به هم ریخته نشان می‌دهد.

نکات مهم در تزئین یک اتاق با آینه

در دکور اتاق‌هایی که شومینه دارند استفاده از یک آینه در بالای آن جلوه خاصی به اتاق می‌بخشد. اگر برایتان این سوال پیش آمده چرا باید آینه‌ها را روی شومینه خود آویزان کنید، آموزش فنگ شویی ممکن است پاسخی برای شما داشته باشد در واقع این ترفند زیبا، فضا را با انرژی خوبی پر می‌کند. استفاده از آینه در دکوراسیون فضاهای دیگر، مانند آشپزخانه یا حتی اتاق خواب، ممکن است با چالش بیشتری همراه باشد. چنانچه فکر می‌کنید ممکن است آینه با دکور خانه شما متناسب نباشد بهتر است بدانید آینه‌ها با سبک‌های مختلفی که وجود دارند همخوانی دارند و استفاده از آن در دکوراسیون تداخلی درزیبایی دکور خانه شما ایجاد نمی‌کند.

به دلیل توانایی آینه در بازتاب نور، این وسیله یک نقطه کانونی شگفت‌انگیز در انتهای یک فضای باریک است و به بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دادن فضا کمک ویژه‌ای می‌کند. می‌توانید با قرار دادن یک میز و یک گیاه کنار آن جلوه بیشتری به آینه ببخشید. بنابراین اگر می‌خواهید از آینه در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید در ادامه قصد داریم ترفندها و نکاتی که باید در استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی خود بدانید را به شما معرفی کنیم.

سخن نهایی

سخن نهایی

امیدواریم با خواندن این مطلب و آشنایی با انواع آینه آرایشی، هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرد و ایده جذابی برای سالن، خانه و هر مکانی که دوست دارید آینه در آن قرار گیرد، در ذهن خلق کنید. داشتن آینه زیبا و کاربردی، آرایش صورت را بیشتر از قبل لذت بخش می‌کند و هر روز با دیدن استایل و آرایش حرفه ای‌تان داخل آینه، به خود می‌بالید.فروشگاه پاراموند آماده شنیدن سوالات و نظرات شما عزیزان می‌باشد.

تاریخ انتشار 1401/09/01

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *