آینه کاری مدرن

آینه کاری مدرن: یوستوس فون لیبیگ، شیمیدان آلمانی با اعمال لایه ای بسیار نازک از نقره فلزی روی ورق شیشه ای شفاف، آینه را برای اولین بار خلق کرد. از آن لحظه، آینه ای که امروز می شناسیم و دوستش داریم، تولید شد و کم کم جایگاه خود را در دنیای طراحی داخلی تثبیت کرد. از دفاتر شیک و خاص گرفته تا اتاق های ناهارخوری رویایی در کل دنیا، این روزها به هر ساختمانی نگاهی بیندازید، می توانید آینه را در قسمت های مختلف طراحی پیدا کنید! آینه کاری مدرن نیز یکی از ایده های خلاقانه برای طراحی داخلی خانه های جدید و شیک است که مزایای فوق العاده ای به فضای مورد نظر می بخشد و درخشش بی نظیر آن بر کسی پوشیده نیست.

آینه کاری به چه معناست؟

آینه کاری یکی از انتخاب های پرطرفدار برای طراحی داخلی است که در شکل، سبک ها، اندازه های متفاوت به کار وی رود و اکنون برای خیلی ها بیشتر از چیزی که صبح ها کمک کند که آماده شویم، ارزش دارد. آینه ها قطعه های تزیینی جذابی هستند که می توان از آن ها برای هر قسمت از خانه استفاده کرد؛ از ورودی خانه ها گرفته تا اتاق خواب ها و فضای آشپزخانه که می تواند برای هر کدام از قسمت ها با جزئیات دقیقی اجرا شود. این ابزار بی نظیر به خوبی روی دیوارها قرار می گیرد و گزینه مناسبی برای طراحی نقطه کانونی خانه است. همچنین اجرای آن در سقف یکی از گزینه های شیک و خاص از گذشته های دور تا به کنون است.
یکی از تعاریف بسیار دلبرا برای آینه این است که با کمک آن می توان زندگی خود را به صورت هندسی تکمیل کرد. طراحان داخلی همیشه از اشکال هندسی برای محقق ساختن ایده های مدرن خود استفاده کردند و به نتیجه عالی و شگفت انگیزی دست یافته اند. حال با کمک آینه کاری مدرن می توان بدون هیچ تلاشی تمام توجه ها را جلب کرد و اشکال هندسی آن در کنار هم به فضا حس نفیس و زینتی خاصی می بخشد.

ابزار هنر آینه کاری چیست؟

هنر آینه کاری تنها به کمک ابزار و مصالح مورد نیاز اجرا می شود. معمولا ابزارهای مورد نیاز برای اجرای آینه کاری مدرن و دیگر سبک ها شامل چسب، سریش، گچ نرم، خط کش، قلم طراحی، کاردک و … است. ابتدا طراح شکل مورد نظر را روی کاغذ طراحی اجرا می کند و با قرار دادن اشکال طراحی شده روی سطح کار، گرده زنی آغاز می شود. سپس هنر آینه کاری با چسباندن قطعات برش خورده روی دیوار قابل اجراست. معمولا آینه با کمک خمیر بدست آمده از گچ و سریش، روی دیوار قرار می گیرد. بعد از به اتمام رسیدن شکل دلخواه از آینه کاری، در آخرین مرحله سطح کار تمیز می شود و آینه ها جلوه نهایی خود را نشان می دهند.

آینه کاری مدرن

رنگ های متنوع در انتخاب آینه کاری مدرن

خیلی ها رنگ آینه تنها به رنگ سفید و معمولی محدود می دانند، در حالی که امکان اجرای هنر آینه به رنگ های متنوعی مانند دودی، مشکی، سبز، مسی، طلایی، برنز و … وجود دارد و به آسانی می توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. طراحی دیوار و المان های مختلف دکوراسیون مانند کمد، کنسول، مبلمان و … با آینه بسیار خاص و چشم نواز است و با روح و روان هر فردی بازی می کند. آینه ها جلوه بی نظیری به محیط می بخشند و طراحی داخلی را بسیار منحصر به فرد نشان می دهند. برای انتخاب راحت تر رنگ مناسب آینه در ادامه با ویژگی های هر یک از رنگ های پرطرفدار آشنا می شوید:

رنگ مشکی

آینه کاری مشکی شاید برای برخی افراد غیرقابل باور باشد. اما به محض مشاهده نمونه کار از زیبایی های آن شگفت زده می شود. این رنگ بسیار شیک و امروزی است و مخصوص خانه های طراحی شده به رنگ مشکی و سفید می باشد.


رنگ طلایی

بسیاری از خانم ها از رنگ طلایی استقبال می کنند و دوست دارند از این رنگ در اجرای دکوراسیون با آینه کاری مدرن بهره مند شوند. شاید انتخاب این رنگ برای برخی المان ها چندان مناسب نباشد، اما آینه کاری طلایی بسیار فوق العاده است و ظاهر شاهانه به فضای خانه می بخشد.


رنگ برنز

آینه کاری برنز برای خانه های مدرن جز بهترین انتخاب ها است که با کمک آن می توان گرمای لذت بخش و دلنشینی به فضا بخشید و در کنار رنگ های سرد از آن استفاده کرد.

رنگ های آینه کاری مدرن

علت استفاده از آینه کاری در دکوراسیون داخلی منازل

لذت بردن از نمایشگرهای آینه ای هیچ گاه قدیمی و تکراری نمی شود. روح تازه ای که آینه ها در خانه خلق می کند توسط هیچ المانی دیگر غیرقابل مشاهده است. علاوه براین نور طبیعی آن حس خوبی به فضا می دهد. در ادامه با دیگر دلایل استفاده از آینه کاری مدرن در خانه آشنا می شوید:

توهم ساده ای از فضای بزرگتر

یکی از اصلی ترین دلایلی که از آینه ها در طراحی داخلی استفاده می کند، ایجاد توهم است. منظور ما از توهم، مجبور کردن مخاطب برای دیدن چیزی که وجود ندارد نیست. آینه ها توهم بسیار ساده ای هستند که فضا را بزرگ تر نشان می دهند. اگرچه این ویژگی چندان چشمگیر نیست، اما در دنیای طراحی، بزرگتر نشان دادن فضا همان جادویی خارق العاده است.


طلوع نوری دوباره

آینه کاری نه تنها فضا را بزرگتر نشان می دهند، بلکه باعث روشن تر شدن فضا نیز می شوند. اجازه دهید نور کنار آینه یا روبروی آن قرار گیرد، آن لحظه شاهد به حداکثر رساندن نور در اتاق خواهید بود. مهم نیست نور شما چه رنگی است، آینه هر نوری که در فضا باشد منعکس و به روشن تر شدن فضا کمک می کند.

برجسته سازی نقطه ای از مکان

خیلی از طراحان تلاش می کنند برای اجرای آینه کاری مدرن نقطه ای خاص را در نظر بگیرند. به جای نصب آینه در گوشه ای خانه، نقطه ای برجسته برای آن انتخاب کنید. برای مثال، آینه کاری در حمام یکی از بهترین ایده ها برای مجلل نشان دادن فضای سرویس بهداشتی که در عین کاربردی بودن، این فضا را از حالت کسل کننده خارج می کند.

آینه دستشویی

آینه کاری چه تاثیری در زیبایی فضای داخلی خانه دارد؟

آینه ها در اندازه های مختلف کوچک یا بزرگ و طرح های متنوع همیشه لذت بخش هستند و با اهداف مختلفی اجرا می شود. هنگامی که داخل خانه استفاده می شوند، نکات مثبت را برجسته می کنند و باعث از بین رفتن نکات منفی می شوند.، نور روز را افزایش می دهند و حس صمیمیت و آرامش را خلق می کنند. به گفته اکثر طراحان، آینه کاری مدرن در اندازه ها و رنگ های مختلف بدون شک بزرگترین توانایی را در بازسازی فضا و به حداکثر رساندن پتانسیل آن دارند.
آینه های خانه مادر بزرگ ها را به یاد می آورید؟ بسیار بزرگ، باشکوه و شیک بودند و به عنوان نمادی از هنر خودنمایی می کردند. از همان لحظه کودکی به آینه منبعی از لذت و سرگرمی پی بردید و متوجه شدیم باید رو به روی پنجره قرار گیرد؛ طوری که هوا بیرون را به داخل خانه دعوت می کنند. آینه کاری همیشه در خانه های لوکس و شکیل انجام می شد، اما حالا از این ایده در طراحی مدرن نیز استفاده می کنند و طرح های متنوعی برای اجرای آن وجود دارد. در ادامه با دو مدل معروف آینه کاری آشنا می شوید:

آینه کاری مدرن روی دیوار

آینه کاری مدرن:

آینه کاری سبک مدرن و امروزی برخلاف آینه کاری قدیمی و سنتی در قطعات کوچکتری انجام می شود و نظم خاصی در چیدمان آینه ها به چشم می خورد. دیوار و سقفی انتخابی برای دیزاین آینه به سبک مدرن، در پایان کار، به زیبایی هر چه تمام تر به نمایش گذاشته می شود و این راهکار محبوبیت زیادی در دکوراسیون داخلی دارد.

آینه کاری سنتی:

خلق هنر سنتی با کمک آینه یکی از موضوعات چالش برانگیز است که به دقت و مهارت فوق العاده ای نیاز دارد. در حقیقت برش آینه ها به سبک سنتی تنها توسط ابزارهای خاص و هنر خلاقانه محقق می شود که هر چقدر مهارت در این زمینه بیشتر باشد، اجرای اشکال هندسی آینه و چیدمان آن ها کنار دیگر دیدنی تر خواهد بود.
هنر آینه کاری سنتی روی دیوار و سقف ها در کنار دیگر ایده ها مانند آجرکاری، کاشی کاری و گچ بری اجرا می شود که طرح و نقش نهایی آن با درخششی ستودنی و سه بعدی به نمایش گذاشته می شود. مطمئنا این مدل آینه کاری را در بارگاه های مقدس دیده اید که رقص نور میان آینه شما را متحیر ساخته است.

آینه کاری سنتی و مدرن

انواع آینه کاری مدرن

این سبک آینه کاری در مدل ها و طرح های مختلف قابل اجراست و اندازه آن کاملا سلیقه ای است. به همین دلیل، آینه کاری مدرن قیمت متفاتی دارد و با توجه به پیچیدگی اجرا، کیفیت و متراژ مشخص می شود.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو به سبک آینه هایی گفته می شود که با هدف اجرای نمایی زیبا و خاص انتخاب می شوند و این روزها در اشکال ها مختلف قابل تهیه است. برخی مدل های دکوراتیو نیز به صورت پازلی طراحی شده اند که قرار گیری آن ها کنار هم نمای زیبایی ایجاد می کند.

آینه قدی

آینه قدی از جمله آینه کاری مدرن مناسب برای ورودی درب و اتاق خواب است که شکل های مختلف طراحی می شود و در مدل های بدون قاب یا همراه با قاب قابل تهیه است. این مدل آینه در کنار طراحی جدید و شیک، برای آماده شدن و کامل کردن استایل روزانه نیز مناسب است.

آینه دستشویی

برخلاف گذشته، طراحی آینه سرویس بهداشتی بسیار اهمیت پیدا کرده و نوع دکوراسیون داخلی دستشویی یکی از مهم ترین اقدامات حین اجرای فضای داخلی شده است. این آینه با توجه به طراحی داخلی آن در اشکال، اندازه ها و طراحی مختلف انتخاب می شود و هارمونی جذابی میان المان های مختلف ایجاد می کند.

آینه کاری مدرن روی دیوار

یکی از پیشنهادهای پروپا قرص برای اجرای آینه به سبک مدرن در فضای داخلی، دیوار است. طراحی مختلفی برای این ایده نیز وجود دارد که می توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین امکان اجرای آینه کاری روی دیوار در رنگ بندی های مختلف وجود دارد. از گزینه های محبوب برای آینه کاری روی دیوار می توان به پشت تلویزیون، کنسول و میز ناهار خوری اشاره کرد که در عین سادگی، تغییر چشمگیری ایجاد می کند.

سخن نهایی

هیچ بحثی وجود ندارد که اهمیت آینه کاری مدرن بر این سبک طراحی زیر سوال ببرد. هر طراحی می داند که با ترسیم اشکال خاص برای اجرا آینه روی دیوار به خوبی می تواند تاثیر ایجاد کند که توسط هیچ ایده دیگری امکان پذیر نباشد. پس اگر دوست دارید خانه تان را به سبک مدرن طراحی کنید از بازی آینه ها میان دیگر المان های دکوراسیون غافل نشوید.

تاریخ انتشار 1401/06/05

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *