تعمیر شیر اهرمی

شیر اهرمی یکی از پرطرفدارترین شیرهای موجود در بازار است که قطع و وصل سریع و آیان جریان آب را امکان‌پذیر می‌کنند. این روزها این مدل شیر رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در زمینه‌های متنوع مانند شیر آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام به راحتی قابل مشاهده است که اهرم اصلی شیر به صورت عمودی روی لوله قرار گرفته است و پایین و بالا حرکت دادن آن خیلی سریع و آسان جریان آب قطع، وصل و حتی تنظیم می‌شود. اما آیا تعمیر شیر اهرمی به سادگی نحوه استفاده از آن است یا خیر؟
طرز تعمیر شیر اهرمی یکی از چالش‌های رایج میان خانواده هاست که بدلیل متفاوت بودن طراحی ممکن است به راحتی امکان رفع مشکلات آن وجود نداشته باشد. در حالی که رفع اشکالات شیرهای اهرمی بسیار ساده‌تر از مدل‌های پیچی و قدیمی است و بدون مشکل توسط صاحبین خانه رفع می‌شود.

طریقه نصب شیرآلات اهرمی

ضرورت تعمیر شیر اهرمی

امروزه برندهای مختلفی در زمینه تولید شیر اهرمی فعالیت دارند که یکی از محبوب‌ترین برندها، شیرآلات شودر است. این برند به خوبی توانسته مدل‌ها و طرح‌های فوق العاده‌ای از شیرالات اهرمی ارائه دهد و در عین حال، بالاترین کیفیت را اولویت اصلی تولیدات خود در نظر گیرد. این مدل شیر دسترسی آسان به آب گرم و سرد را به طور همزمان امکان‌پذیر می‌سازد و به عنوان یکی از مهم‌ترین تجهیزات منازل به حساب می‌آید. به همین دلیل، در صورت آسیب دیدگی و خرابی، استفاده از آب را برای تمام افراد خانواده سخت می‌کند. نحوه تعمیر این مدل شیر نیز به طرح و برند انتخابی آن بستگی دارد که با توجه به روش نصب شیر می‌توان، اجزای آن را جداسازی کرد و مشکل اصلی را پیدا نمود.

آشنایی با شیرآلات طلایی و مشاهده مزایا و معایب آن.

مراحل تعمیر شیر اهرمی

طریقه نصب شیرآلات اهرمی

شیرهای اهرمی در زمینه‌های مختلفی مانند شیر آشپزخانه و حمام کاربرد دارد و نحوه نصب و تعمیر آن برای استفاده بهتر بسیار مهم است. معمولا روش نصب شیر اهرمی در قسمت‌های مختلف مانند شیر دستشویی و سینک ظرفشویی با یکدیگر تفاوتی ندارد و تنها با استفاده از تجهیزات ساده و رایج مانند آچار، پیچ گوشتی، پیچ و مهره‌های مخصوص شیر می‌توان اتصال میان شیلنگ و پایه شیر را ایجاد نمود. در صورت‌عدم توانایی کافی برای راه اندازی یا تعمیر شیر اهرمی بهتر است از متخصصین حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید و با خیال راحت شیرآلات تمام قسمت‌ها را بدون آسیب دیدگی نصب کنید.

مراحل تعمیر شیر اهرمی

مراحل تعمیر شیر به مشکل اصلی آن بستگی دارد. ابتدا باید نوع خرابی و مشکلات شیر را پیدا کنید، سپس مراحل رفع آن را پیش ببرید. برای پیدا کردن مشکل اصلی کافی است شیر را باز و درون آن را بررسی کنید. برای باز کردن تنها به چاقو نوک تیز نیاز دارید، چاقویی که ابزار پولکی به رنگ آبی و قرمز را جدا کند و به ساختار زیر آن دسترسی پیدا کنید. داخل پولکی، یک پیچ قرار گرفته است که با کمک آچار به راحتی باز می‌شود و مشاهده می‌کنید دسته شیر به سمت بالا تکان می‌خورد. به همین راحتی، شیر را از بدنه جدا می‌کنید و قسمت‌های داخلی آن قابل مشاهده خواهد بود.
از جمله رایج‌ترین مشکلات شیرآلات سفت یا هرز شدن آن‌ها است. سف شدن شیرآلات به دلایل مختلفی مانندعدم تنظیم فشار بستن مهره، رسوب گرفتگی کارتریج و خرابی آن اتفاق می‌افتد که تمام این موارد به راحتی قابل حل است. هرز شدن شیر نیز به دلیل شل بسته شدن مهره کاتریج اتفاق می‌افتد که این مهره وظیفه تعیین فشار روی دو صفحه سرامیکی کف کارتریج را بر عهده دارد و در نتیجه آزادی سر خوردن آن را ایجاد می‌کند.
در کنار نگهداری درست از شیرالات، بهتر است در تمیز کردن آن نیز توجه کافی داشته باشید. از بین بردن سیاهی شیرالات تا حدود زیادی از فرسودگی آن در طولانی مدت پیشگیری می‌کند و باعث می‌شود همیشه ظاهر شیرهای خانه زیبا و براق به نظر رسد.

نکات مهم در خصوص تعمیر شیر اهرمی

هر زمان احساس کردید، فشار شیر کم شده است با باز کردن آن و رفع رسوب و ماسه‌های تجمع یافته، تعمیر شیر را انجام دهید.
معمولا سفت بودن شیرهای اهرمی به دلیل سفت بودن مهره کارتریح اتفاق می‌افتد که این قسمت را می‌توانید با باز کردن پیچ دسته و کنار زدن قالپاق مشاهده کنید.
در صورت جا به جا بودن شیر آب سرد و گرم، باید شلنگ‌های پیسوار جا به جا شود. برای پیشگیری از این نوع تعمیر شیر اهرمی، حتما قبل از شروع کار، راهنمای نصب را با دقت بخوانید.
از بین بردن سیاهی روشویی و شیرآلات یکی از نکات مهم برای پیشگیری از خرابی شیرها و تجهیزات است که روش‌های مختلفی برای تمیز ماندن سرویس‌های روشویی و بهداشتی وجود دارد.
هنگام مواجه شدن با چکه شیر آب هر چه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنید. چکه کردن آب از شیر به دلایل مختلفی مانند عمود نبودن لوله‌های خروچی، سوراخ بودن تنه شیر، خرابی اتصالات و… رخ می‌دهد که هر کدام شرایط خاصی برای تعمیر دارد.
از دیگر نشانه‌های خرابی شیرهای اهرمی، استفاده نادرست و فشار وارد کردن بیش از حد است. استفاده از این مدل شیرها بسیار راحت است و نیازی نیست برای باز و بستن آن‌ها زور زیادی وارد شود.
از دلایل رایجی که باعث ترکیدگی بدنه شیرآلات می‌شود، سرمای بیش از حد است؛ مخصوصا در مناطق سردسیر. برای جلوگیری از این موضوع، پیشنهاد می‌شود فلکه شیر در فضای آزاد را ببندید.

تعمیر کارتریج شیر اهرمی

از بین بردن سیاهی شیرآلات، ترفندهایی برای از بین بردن سیاهی شیرآلات

تعمیر کارتریج شیر اهرمی

کارتریج مهم‌ترین بخش شیرهای اهرمی است که با هر بار باز و بسته کردن جریان آب به کار می‌افتد. خیلی از مشکلات و خرابی‌های شیر مانند چکه کردن از کف به بخش کارتریج مربوط می‌شود و در صورت خرابی امکان تعمیر آن به راحتی وجود ندارد. طراحی کارتریج بسیار پیچیده است که میزان خروجی آب و دمای آن را مشخص می‌کند و بهتر است برای تعمیر آن از متخصصین تعمیرات کمک بگیرید.

سخن نهایی

سخن نهایی

تعمیر شیر اهرمی تا حدود بسیاری به نحوه نگهداری افراد خانواده و برخورد آن‌ها هنگام باز و بسته کردن شیر بستگی دارد. در صورتی که نکات مراقبتی را رعایت نکنید، خیلی زود با مشکلات مختلف شیرالات مواجه می‌شوید و پرداخت هزینه تعمیرات و حتی تعویض شیر برایتان کمی مشکل است. همچنین فراموش نکنید نسبت به تغییرات حالات شیر مانند سفت شدن، چکه کردن، لق بودن و فشار کم آب توجه کافی نشان دهید و به محض مواجه شدن با هر کدام برای رفع آن اقدام کنید.فروشگاه پاراموند آماده شنیدن سوالات و نظرات شما عزیزان می‌باشد.

تاریخ انتشار 1401/06/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *