نحوه نصب شیر روشویی

 فرقی نمی‌کند به فکر بازسازی سرویس حمام و آشپزخانه با وسایل جدید هستید یا از چک کردن شیر آب قدیمی خسته شدید، دانستن نحوه نصب شیر روشویی می‌تواند در کاهش هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. اگر تصمیم‌گرفته آید نیاز به یک لوله‌کش حرفه‌ای نداشته‌باشید یا قصد دارید مهارت جدیدی را با یادگیری اصول اولیه به‌دست آورید، در این مطلب همراه ما باشید. نصب شیر روشویی جدید و منحصربه‌فرد راهکاری آسان و مقرون به‌صرفه برای به‌روزرسانی فضای شماست. تنها کافی است چند ابزار رایج را تهیه کنید و نصب و تعویض شیر آشپزخانه را یاد بگیرید. در اولین قدم باید مشاهده کنید داخل سینک روشویی چند سوراخ وجود دارد. طراحی سینک مشخص می‌کند که به چه مدل شیری نیاز دارید. همچنین نحوه نصب هر کدام از شیرهای با یکدیگر متفاوت هستند. البته رعایت برخی نکات برای اجرای تمام شیرهای یکسان است و بهتر است نسبت به مسائل ابتدایی آگاه باشید.

نصب شیر روشویی 
تجهیزات لازم برای نصب شیر روشویی

تجهیزات لازم برای نصب شیر روشویی

معمولاً برای نصب شیر روشویی تجهیزات گفته‌شده در زیر نیاز است:
شیر روشویی ایده‌آل و مورد پسندتان
انواع بست نعلی
واشر اورینگ
مهره‌های نگه‌دارند ه شیر آلات
انواع آچار و ابزار مناسب برای ایجاد اتصالات

۷ مرحله نصب شیر روشویی 

شیرهای جدید و اهرمی تولید کشورمان از یک پایه یا دو تا ساخته می‌شوند، اما بیشترشان دارای یک نوع پایه هستند. شیرهای گرم و سرد با توجه به رنگ آبی و قرمز مشخص می‌شود که برای بستن شیلنگ‌های پیسوار یک سر مهره و یک سر رزوه به زیر شیر باید از نوار تفلون کمک بگیرید. در ادامه به صورت دقیق‌تر مراحل نصب را آموزش می‌بینید.

1

ابزار مناسب را تهیه کنید

ابزارهای لازم برای نصب شیر روشویی همان ابزارهای ساده و در دسترس است که مسلماً از قبل آن‌ها را تهیه‌کرده آید. یک سطح کوچک برای گرفتن آب باقی‌مانده و یک ورقه قطره پلاستیکی برای خشک نگه‌داشتن کف کابینت در صورت نشتی یا ریختن آب در دسترس داشته‌باشید. یک شیر آب را از فروشگاه سخت‌افزار انتخاب کنید و دستورالعمل‌های سازنده آن را با دقت بخوانید. در دست گرفتن آچار برای انجام این‌کار ضروری است، اما چاره انبار استاندار گزینه‌های بهتری است.

بستن دریچه آب از قسمت زیر سینک ضروری است! شیر بیضی شکلی در زیر سینک قرار دارد و در جای زیر خط تغذیه شیر نصب‌شده است. آن را بسیار ملایم و در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا جریان آب داخل لوله کاملاً قطع شود. اگر یک سوپاپ بیش از حد سفت به نظر می‌رسد ممکن است نیاز به تعویض داشته‌باشد. وضعیت خطوط تعمیر را از نظر نشتی و سایشی بررسی کنید. ممکن است مجبور شوید همزمان با تعویض شیر آب خطوط را نیز عوض کنید. اکثر شیرهای آب جدید کاملاً مونتاژ شده ارائه می‌شوند و حتی برخی از مدل‌ها همراه با شلنگ هوای ورودی متصل به آن طراحی‌شده اند، بنابراین هنگام خرید حتماً به این نکته توجه داشته‌باشید.

2

دریچه آب را کاملاً ببندید

3

خطوط را قطع کنید

خطوط تأمین‌کننده آب را با کمک آچار استاندارد جدا کنید. این خطوط دارای دو مورد است که یکی برای آب سرد و دیگری برای آب گرم.

پیچ و مهره‌های شیر قدیمی را در محل نصب جدا کنید. معمولاً این پیچ و مهره‌ها زیر سینک و قسمتی که شیر آب به پیشخوان می‌رسد قرار دارد. باید بین ۱ الی ۳ پیچ و مهره قرار داشته‌باشید که برداشتن آن‌ها با کمک آچار آسان‌تر است.
محل نصب را تمیز کنید: درزگیرها یا بتونه‌های قدیمی در اطراف سوراخ سینک را بردارید و محل نصب را با پارچه کاملاً تمیز کنید.

4

مهره‌های شیر قدیمی را جدا کنید

5

برای نصب شیر جدید آماده شوید!

شلنگ‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای نصب شیر را در محل مشخص کرده قرار دهید و با کمک دست یا ابزار آن‌ها را در محل مورد نظر ببندید. سپس یا قرار دادن شیر آب گرم و سرد، پیچ‌ها را با کمک آچار محکم کنید.

ابتدا واشر اورینگ را در محیط نصب شیر قرار دهید. سپس شلنگ‌های شیر را از محل نصب شیر روشویی عبور داده و با کمک مهره‌ها و پیچ‌ها آن را سفت ببندید. با کمک آچار محکم‌کاری‌های لازم را انجام دهید.

6

عبور شیر از محل مورد نظر

7

اتصال بین شیلنگ و شیرهای آب گرم و سرد

شیلنگ‌های هر کدام را به شیر آب گرم و سرد متصل کنید. دقت کنید هیچ پیچ‌خوردگی بین شیلنگ‌ها وجود نداشته‌باشد. در آخر نیز شیر توالت و شیر روشویی را تست کنید و از عملکرد عالی و بدون ایراد آن مطمئن شوید.

سخن نهایی

تعویض شیر روشویی راهکاری مناسب و مقرون به‌صرفه است که به بهبودی عملکرد شما و حس راحتی کمک می‌کند. نحوه انجام این‌کار به نوع شیر جدید و سبک سینگ بستگی دارد، اما به‌طور کلی، روند بیشتر شیرهای با یکدیگر یکسان است و تنها در اجرای تجهیزات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. با یادگیری نحوه نصب شیر روشویی به‌راحتی می‌توانید دستورالعمل‌های لازم را گام به گام پیش ببرید و در کمترین زمان و هزینه از نصب شیر جدید و امروزی لذت ببرید.فروشگاه پاراموند آماده شنیدن سوالات و نظرات شما عزیزان می‌باشد.

تاریخ انتشار 1401/08/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *