نصب کاشی استخری روی ایزوگام: سیمان کاری روی ایزوگام، روشی است که به تقویت آن و افزایش طول عمر ایزوگام نصب شده کمک می‌کند. این روش به معنای اعمال پوششی بر روی ایزوگام است که چندین سال است وجود داشته است. حال به نحوه سیمان کاری روی ایزوگام و سایر پوشش‌های ایزوگام می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید در مکان‌هایی مانند استخرها، حوضچه‌های آب، آبگیرها و… حتماً از ایزوگام استفاده می‌شود. اکنون در این مکان‌ها نه تنها ایزوگام باید به عنوان عایق استفاده شود، بلکه به دلیل کشش سازه و تماس دائمی با آب باید پوششی روی ایزوگام ایجاد شود؛ بنابراین انجام کارهایی مانند سیمان کاری روی ایزوگام، کاشی کاری روی ایزوگام و یا حتی سرامیک کاری روی ایزوگام و رعایت نکات لازم برای افزایش طول عمر ایزوگام ضروری است.

 

⭐️⭐️⭐️⭐️

خرید آینه قدی ارزان و با کیفیت از پاراموند

02122517826☎️

در این مقاله به بررسی سیمان کاری روی ایزوگام، مزایا و معایب اجرای پوشش روی ایزوگام و… پرداخته‌ایم پس با هم ادامه مطلب را می‌خوانیم:

نصب کاشی و سرامیک بر روی سیمان

برای نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام توصیه می‌شود از چسب فقط روی سطح ایزوگام یا گچ استفاده نکنید. توصیه می‌شود قبل از کاشی کاری ایزوگام را با سیمان بپوشانید، اما نباید خیلی غلیظ باشد. اگر فضای موجود کم است به جای سیمان از چسب پلیمری استفاده کنید. زیرا ضخامت آن کمتر از یک میلی متر است.

 

۲ نکته در مورد نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام

رعایت ۲ نکته برای نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام الزامی است:

🔶 توجه داشته باشید که ایزوگام به خوبی به سطح می‌چسبد. در صورتی که سطح زیرین ایزوگام برای نصب مناسب نباشد، ابتدا با استفاده از پرایمر ایزوگام یا سیمان کاری و پرایمر زیرسازی لازم انجام شود.

🔶 نصب صحیح لایه بیرونی بر روی ایزوگام بسیار مهم است. توجه داشته باشید که امکان نصب کاشی به صورت مستقیم بر روی ایزوگام وجود ندارد و باید از قبل یک لایه سیمان به خوبی روی ایزوگام پوشانده شود؛ اینجاست که سیمان کاری ضروری می‌شود. برای ایجاد چسبندگی و یکپارچگی لازم سیمان می‌توان از توری مرغ یا توری پلیمری استفاده کرد تا سیمان به خوبی روی ایزوگام پایدار باشد.

مراحل سیمان کاری روی ایزوگام

همانطور که در بالا اشاره شد؛ برای سیمان کاری روی ایزوگام یا هر چیز دیگری مانند کاشی روی ایزوگام یا سرامیک. باید به این نکته اشاره کرد؛ رعایت کنید تا بتوانید عمر ایزوگام و کارایی آن را افزایش دهید؛ زیرا سیمان کار بر روی ایزوگام به صورت اشتباه و بدون رعایت استانداردها می‌تواند به آن آسیب برساند و در نهایت کارایی خود را از دست بدهد.

مرحله اول سیمان کاری روی ایزوگام

پس در مرحله اول سیمان کاری روی ایزوگام، سطح روی ایزوگام را بررسی کنید. برای سیمان کاری روی ایزوگام باید بدانید که سطح ایزوگام می‌تواند در برابر سیمان کاری و کاشی کاری و… مقاومت کند. اگر سطح ایزوگام برای کار سیمان مناسب نبود، باید برای بازگرداندن استحکام سطح ایزوگام به خرید آستر ایزوگام فکر کنید. 

نصب کاشی و سرامیک بر روی ایزوگام

مرحله دوم سیمان کاری روی ایزوگام

در مرحله بعد پس از بررسی سطح باید کار روی سیمان را شروع کنید، اما از شبکه‌های پلیمری غافل نشوید؛ چون سیمان حتی پس از خشک شدن روی ایزوگام قابل جابجایی است، حتماً بین ایزوگام و سیمان توری‌های پلیمری یا مرغداری قرار دهید تا پایداری سیمان روی ایزوگام افزایش یابد.

کاشی استخری را روی ایزوگام نصب کنید!

یکی از رایج‌ترین کارهای نصب استخرها، نصب ایزوگام و در نتیجه نصب کاشی استخری روی ایزوگام است. این بسیار مورد نیاز است. به دلیل‌ عدم روکش روی ایزوگام استخر، کارایی آن بسیار کاهش می‌یابد.

سیمان کاری روی ایزوگام دیوار

گچ کاری دیوار سیمانی نیز یکی از کارهایی است که ما ارائه می‌دهیم؛ به خصوص در شهرهایی که بسیار پرباران هستند مانند رشت، گیلان و… در واقع در مناطقی که میزان بارندگی در آن‌ها قابل توجه است و احتمال نفوذ آب در دیوار زیاد است. علاوه بر سقف کاری، دیوار کاری و سیمان کاری دیوار را نیز انجام می‌دهند؛ زیرا نفوذ آب به دیوارها و رطوبت آن باعث آسیب دیدن دیوار و در نهایت تخریب آن می‌شود. سیمان کاری روی ایزوگام دیوار از نشتی جلوگیری می‌کند و از هزینه‌های گزاف برای نصب مجدد ایزوگام جلوگیری می‌کند.

قبل از تزریق، دیوار را آماده کنید!

قبل و بعد از تزریق بهتر است دیوار آجری سیمان شود تا دوغاب به خوبی به دیوار بچسبد و بعد از آن با سیمان کاری راندمان افزایش یابد. مراحل تزریق دیوار به شرح زیر است:

1. ضد آب

2. پرایمر

3. زیرساخت

4. شیب

5. سطح

6. نگهدارنده لبه عایق

7. پوشش روی دیوار

8. عضله‌سازی

نصب کاشی و سرامیک

✍️ سخن نهایی

اجسام تیز می‌توانند به ایزوگام آسیب برسانند، بنابراین هنگام ننصب کاشی استخری روی ایزوگام، مراقب لبه‌های تیز کاشی و سرامیک باشید. برای اینکه به ایزوگام آسیب نرساند و آب‌بندی که انجام داده‌اید خراب نشود؛ بار اضافی بر روی ایزوگام نیز می‌تواند به آن آسیب برساند، در حین نصب بار زیادی روی ایزوگام وارد نکنید. نظرات و سؤالات خود را در رابطه با این مقاله برای پاراموند کامنت کنید.

نوشته شده در تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *