نصب آینه آسانسور

با توجه به اینکه امروزه در زندگی شهرنشینی، ساخت آپارتمان‌ها مرسوم شده است و روز به روز طبقات این ساختمان‌ها رو به افزایش است، استفاده از آسانسورها نیز رواج بیشتری پیدا کرده است؛ به طوری که مردم بخشی از زمان خود را هرروزه در آسانسورها می‌گذرانند! با اینکه آسانسورها در دکورهای مختلف و متنوعی دیده می‌شوند اما بخش ثابت همیشگی دکور آن‌ها، آینه دکوراتیو است و وقتی افراد وارد آسانسور محل زندگی یا کار خود می‌شوند، معمولا به اولین چیزی که دقت می‌کنند آینه آسانسور است؛ بنابراین محل نصب آینه در آسانسور و نگهداری مناسب از آینه آسانسور از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه نمود.

دلایل نصب آینه در آسانسور

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که وقتی وارد آسانسور می‌شوید قبل از همه چیز دنبال آینه آسانسور می‌گردید احتمالا تاکنون این سوال برایتان پیش آمده است که چرا در اکثر آسانسورها آینه نصب می‌کنند؟

اگر از به دنبال فروشگاهی مطمئن و با کیفیت برای خرید آینه قدی ارزان هستید به صفحه آینه قدی مراجعه کنید

۱- زیبایی کابین آسانسور با آینه

همان طور که گفتیم آسانسورها دکوراسیون‌های متنوعی دارند و در شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند. از آن جایی که آسانسورها یکی از بخش‌هایی هستند که در بدو ورود به یک ساختمان مورد توجه قرار می‌گیرند؛ زیبایی کابین آسانسور یکی از اصولی است که در ساخت آسانسور به شدت در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا شیک و مدرن بودن یک ساختمان را تکمیل می‌کنند. آینه‌ها از مواردی هستند که در زیبایی کابین آسانسور نقش به خصوصی دارند. علاوه بر آن کابین‌های شیشه‌ای نیز این روزها به شدت محبوب شده‌اند.

دلایل نصب آینه در آسانسور

۲-عدم توجه به گذر زمان

مردم در آغاز دوران استفاده از آسانسور برای جابجایی بین طبقات، از کندی حرکت آن شکایت داشتند. متخصصان به این نتیجه رسیدند که استفاده از آسانسور می‌تواند باعث شود مردم کمتر به گذر زمان توجه کنند زیرا مشکل کند گذشتن زمان درون آسانسور از نگاه کردن به دیوارهای آسانسور ناشی می‌شود که کاری بسیار خسته کننده است و نصب آینه در آسانسور باعث حواس پرتی و گذر زمان می‌شود.

۳- اطمینان از وجود کابین  آسانسور وعدم سقوط در چاه

نصب آینه در آسانسورها جدا از دلایل روانشناسی‌ای که دارد، دلایل علمی نیز دارد. بنابراین نصب آینه بر دیوار روبروی کابین آسانسو، هشداری است به افرادی که وارد آسانسورمی‌شوند تا قبل از اینکه قدم به داخل کابین آسانسور بگذارند، خود را در آینه ببینند و مطمئن شوند که کابین آسانسور در آن طبقه وجود دارد.در نتیجه هنگامی که می‌خواهید وارد آسانسور شوید مطمئن شوید آسانسور کاملا در آن طبقه ایستاده است و مشکل فنی ندارد.

۴- کاهش اضطراب و تنگنا هراسی

بعضی از افراد از قرار گرفتن در محیط‌های تنگ می‌ترسند و به همین دلیل خیلی‌ها از قرار گرفتن در محیط آسانسور اجتناب می‌کنند. نصب آینه در آسانسور کمک می‌کند محیط آسانسور بزرگتر از آنچه هست دیده شود و به کاهش اضطراب افرادی که تنگنا هراسی دارند کمک می‌کند، از طرفی خود آینه نیز سبب حواس پرتی می‌شود.

نگهداری از آینه آسانسور

نصب آینه آسانسور در چه مکان‌هایی ممنوع است؟

به طور کلی استفاده از آسانسور در تمامی آسانسورها توصیه می‌شود چون علاوه بر مزایایی که پیشتر اشاره کردیم انرژی بخش و سرگرم کننده است. اما در محیط‌هایی مثل بیمارستان‌ها و محیط‌های درمانی که افراد بیمار تردد می‌کنند، نصب آینه ممنوع است زیرا افراد با دیدن چهره خود به دلیل جذب انرژی روح خسته‌شان، بی‌جان‌تر می‌شوند.

راه‌های نگهداری از آینه آسانسور

همان طور که پاکیزگی محیط آسانسور مهم است تمیزی آینه آسانسور از نظر فنگ شویی حائز اهمیت است و کثیف بودن آن انرژی منفی می‌دهد بنابراین بهتر است هر چند روز یکبار با مواد شوینده آینه را تمیز کنید. در تمیز کردن آینه از دستمال‌های نرم استفاده کنید که روی آینه خش نیفتد. علاوه بر آن مراقبت از آینه آسانسور در منازل مسکونی هنگام اسباب کشی نیز مهم است و باید مراقب باشید در حمل و نقل وسایل آینه آسیب نبیند.

سخن نهایی

سخن نهایی

فروشگاه پاراموند آماده شنیدن سوالات و نظرات شما عزیزان می‌باشد.

تاریخ انتشار 1401/09/20

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *