همه ما می‌دانیم که آینه‌ها به عنوان مناسب‌ترین لوازم برای تزئین کردن محیط منزل به شمار می‌آیند. باوجود اینکه آینه‌ها در طرح‌ها و مدل‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شوند، ولی در میان انواع آینه‌های موجود در بازار، آینه‌های دکوراتیو محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. لازم به ذکر است که اگر محل نصب آینه دکوراتیو با دقت انتخاب نشود و اجرای آن به درستی انجام نگیرد، نه تنها فضای منزل را جذاب و شیک جلوه نمی‌دهد، بلکه شما را مجبور به صرف هزینه‌های اضافی نیز خواهد کرد.

نصب آینه دکوراتیو روی کاغذ دیواری نیز قابل انجام است و فقط به دقت نیاز دارد. در صورتی که قصد دارید آینه‌های دکوراتیو را در دکوراسیون خانه خود مورد استفاده قرار دهید بد نیست بدانید که نصب آینه دکوراتیو به چه صورت است. به طور کلی باید گفته شود که این آینه‌ها از نظر نصب در دو گروه قرار می‌گیرند. اولین گروه شامل آینه‌هایی می‌شود که ساخت آن‌ها به شکل مجموعه‌ای کامل صورت می‌گیرد و با استفاده از میخ یا بست به دیوار نصب می‌گردند. از آنجایی که این دسته از آینه دکوراتیو دارای نصب ساده‌ای هستند، به همین جهت آن‌ها را می‌توان به راحتی و آسانی و در کمترین زمان نصب کرد، به طوری که نیازی نیست برای نصب آن‌ها از نصاب کمک بگیرید؛ در حالی گروه دوم آینه‌های تراش دار هستند و چون دارای الگوی نصب ویژه‌ای هستند هنگام نصب کردن آن‌ها علاوه بر صبر و حوصله باید دقت کافی هم به خرج داد.

نصب کردن آینه دکوراتیو

بررسی نکات مهم در نصب

آینه دکوراتیو یکی از محصولاتی است که مورد استفاده قرار دادن آن با دکوراسیون‌های مختلف امکان‌پذیر است. در حقیقت متناسب بودن آینه‌های دکوراتیو با هر دکوراسیون باعث شده است تا تعداد زیادی از افراد برای تهیه آن اقدام نمایند. برخلاف گذشته این روزها تولید و ساخت آینه دکوراتیو در شکل‌های متنوعی انجام می‌شود؛ به همین دلیل افراد قادر هستند از میان طیف وسیعی از طرح‌ها، رنگ‌ها و همین طور نقش‌های گوناگون آینه دکوراتیو بهترین نوع آن که با دکوراسیون منزلشات تناسب و هماهنگی داشته باشد را انتخاب و خریداری کنند.

برخی از افراد به دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی پس از انتخاب محل نصب آینه‌های دکوراتیو برای اجرای آن از چسب‌های مخصوص استفاده نمی‌کنند. به طور معمول این دسته از افراد براین باورند که با هر نوع چسبی می‌توانند این آینه را نصب کنند. به خاطر داشته باشید یکی از مهمترین نکاتی که باید هنگام نصب آینه دکوراتیو مورد توجه قرار دهید این است که در استفاده از چسب دقت کنید.

توصیه می‌شود به هیچ عنوان از چسب‌های مشهور به چسب آکواریوم یا چسب سیلیکون اجتناب کنید؛ به دلیل اینکه این چسب‌ها در داخل ترکیبات خودشان دارای اسید هستند و پس از گذشت یک دوره زمانی کوتاه جیوه قسمت پشت آینه‌های دکوراتیو را از بین می‌برند؛ در نتیجه بعد از چندین سال آینه دکوراتیو شما دچار پوسیدگی شده و دیگر مانند روز اول زیبا جلوه نمی‌کند. برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی توصیه می‌شود چسب آینه را به کار ببرید. چسب شیشه کاملاً بدون اسیدهای رایج در چسب سیلیکون و آکواریوم است و از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.


📌📌برای مشاهده انواع آینه آرایشی کلیک کنید📌📌


میزان چسب لازم برای نصب آینه‌های دکوراتیو

به جز مورد که در قسمت قبلی اشاره کردیم، پیش از انتخاب محل نصب آینه دکوراتیو باید یک نکته دیگر را نیز درنظر داشته باشید. قبل از اقدام به نصب و چسباندن آینه ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که برش و تراش آینه‌ها حتما در یک وضعیت استاتدارد و مطلوب انجام شده باشند. فراموش نکنید در صورتی که برش آینه‌ها به یک روش مناسب انجام نشده باشند، هرگز نباید برای چسباندن آن‌ها به دیوار اقدام نمایید.

برش نخوردن آینه‌ها در امتداد یکدیگر باعث می‌شود تا فرآیند نصب خسته کننده و همچنین به صرف زمان زیادی نیاز داشته باشد؛ از طرفی دیگر کیفیت کار رضایت بخش نخواهد بود. یکی از سوالاتی پر تکرار در مورد نصب آینه دکوراتیو روی کاغذ دیواری، دیوار ساده، سرامیک، گچ و … این است که میزان چسب مورد نیاز برای نصب کردن آینه‌های دکوراتیو چقدر است؟

از یک طرف الگوی موردنظر باید نصب کردن را آغاز کنید و در هر گوشه آینه به اندازه مورد نیاز چسب زده شود. در صورتی که قطعه‌های آینه شما کوچک نیست لازم است که نقاط زیادتری به چسب آغشته شود؛ سپس باید قطعات آینه‌ها را براساس طراحی صورت گرفته به وسیله نقشه‌ای که ارائه شده است بر روی دیوار چسباند.

اینه دکوراتیو سه بعدی

آینه‌های دکوراتیو را کجا نصب کنیم؟

اکنون که تصمیم گرفته‌اید نصب آینه دکوراتیو را برای منزل یا محیط کار خود انجام دهید، ممکن است در انتخاب مکان دچار تردید شده باشید و ندانید که کدام قسمت از فضا را به آن اختصاص دهید. آینه‌های دکوراتیو به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که به دلیل داشتن جذابیت خاص قادر هستند تمام فضای ساختمان را زیبا و شیک کنند.

فرقی نمی‌کند که محل نصب آینه دکوراتیو کجاست و یا می‌خواهید آن را در کدام بخش از محیط خانه خود از قبیل سقف‌ها، اتاق خواب‌ها، حمام، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه نصب کنید، این آینه در هر کجا که قرار گیرد جلوه خاص و زیبایی خودش را به رخ خواهد کشید. لازم به ذکر است که این آینه‌های پرطرفدار و لوکس به عنوان کفپوش ساختمان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به کار بردن آن‌ها منجر می‌گردد تا یک محیط شگفت‌ انگیز و دوست داشتنی به وجود آید.

نصب آینه دکوراتیو روی کاغذ دیواری، کاشی و … راحت و آسان است که به توجه کافی، ذوق و سلیقه احتیاج دارد. آن‌ها را در دکوراسیون داخلی باید به گونه‌ای نصب کرد که نور و تصویر را خیلی بیشتر تکرار کنند تا میزان بازتاب نور به بالا رود و همچنین وسعت فضا و زیبایی آن افزایش پیدا کند.

نحوه انتخاب مدل آینه‌های دکوراتیو

انتخاب و نصب آینه دکوراتیو می‌بایست با توجه به سبک دکوراسیون منزل و متناسب با آن انجام گیرد. در صورتی که دکوراسیون منزل مدرن است، پیشنهاد می‌کنیم آینه دکوراتیو مدرن را انتخاب نمایید؛ اما برای خانه‌هایی که دکوراسیون آن‌ها کلاسیک است مدل آینه‌های کلاسیک جذابیت بیشتری دارند. توجه داشته باشید هماهنگ داشتن مدل آینه‌های دکوراتیو با سایر لوازم منزل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

برای نمونه، آینه دکوراتیو دارای قاب چوبی با مبلمانی که پایه‌های استیل دارند به هیچ وجه تناسب و هماهنگی ندارد، در حالی که اگر این نوع آینه در اطرف گلدان‌ها و دیوار پشت مبلمان که دارای طرح‌های فانتزی است، در مقایسه با طرح‌های دیگر جلوه گیراتر و شیک‌تری را به وجود می‌آورد. لازم به ذکر است که رو به روی پنجره‌ها به آینه‌های دکوراتیو با اندازه بزرگ نیاز دارند تا قادر باشند نور زیادی را در محیط به وجود آورند.

آینه‌های دکوراتیو لوکس و بزرگ را نیز باید برای قسمت سالن نشیمن و غذاخوری منزل مورد استفاده قرار داد؛ علاوه براین، رنگ آینه‌ها نیز می‌بایست براساس رنگ لوازم منزل انتخاب گردد تا میان لوازم و دیوارها هماهنگی را ایجاد نماید، به همین جهت اگر دوست دارید آینه دکوراتیو در محیط منزلتان زیبا و جذاب جلوه کنند، توصیه می‌شود که مدل آن را با دقت انتخاب کنید و در زمان انتخاب سبک دکوراسیون، دیوارها و وسایل منزل را درنظر بگیرید تا از خرید آینه رضایت داشته باشید.

آیینه دکوراتیو لوزی

دلایل محبوبیت نصب آینه‌های دکوراتیو

نصب آینه دکوراتیو باعث می‌شود تا دکوراسیون منزل شما به روز و جذاب به نظر برسد. با استفاده از آینه دکوراتیو همچنین محیط بزرگ‌تر نشان داده شده و روشنایی آن تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. این آینه‌ها با تکرار کردن تصاویر به فضا عمق زیادی خواهند بخشید. و نه تنها جنبه تزئینی و زیبایی دارند بلکه از استفاده کاربردی نیز برخوردار هستند. برای مثال می‌توان گفت که اگر بر روی دیوار ترک وجود داشته باشد انتخاب آینه دکوراتیو جهت مخفی کردن آن به عنوان بهترین گزینه به شمار می‌آید و هزینه آن نیز از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

✍️ سخن نهایی 

یکی دیگر از دلایل محبوبیت پیدا کردن آینه‌های دکوراتیو در میان افراد این است که شادی و نشاط را در فضا به وجود می‌آورند و احساس خاصی را ایجاد می‌نمایند. به علاوه نصب آینه دکوراتیو بر روی کاغذ دیواری، کچ، ام دی اف و … راحت انجام می‌شود. از آنجایی که نصب آینه دکوراتیو زیبایی چشمگیری را به فضا می‌بخشد، به همین جهت دیگر نیازی نیست تا برای زیبا و مدرن نشان دادن محیط منزلتان راه حل دیگری را مورد استفاده قرار دهید. نظرات و سؤالات خود را با پاراموند به اشتراک بگذارید.

نوشته شده در تاریخ ۲۲ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *